en
Interviu cu mama Arinei si a lui Daniel, elevi ai liceelor de elita din Marea Britanie
14 Septembrie 2022
„Decizia de a trimite copiii sa studieze in strainatate, intr-un sistem care deschide mintile copiilor, le largeste orizontul si le deschide ochii catre alte culturi si filozofii de viata, dar mai ales le da ocazia sa aplice ce au invatat in scoala, este cea mai buna investitie pe care o pot face pentru viitorul copiilor lor, o sansa unica. Increderea in sine pe care o castiga ii trimite in viata pregatiti!”

Interviu cu mama Arinei si a lui Daniel, elevi ai liceelor de elita din Marea Britanie.
 
 
Decizia de a pleca la studii in strainatate poate fi pe cat de provocatoare pe atat de benefica pentru progresul personal al copilului. Studiile liceale in strainatate ofera elevilor beneficii educationale incontestabile, o baza academica excelenta si ii ajuta sa dezvolte, de la o varsta frageda, trasaturi importante precum: maturitatea, increderea in sine si independenta. Sistemele educationale performante la nivel international, ofera cunostintele si calificarile necesare pentru admiterea la cele mai bune universitati din lume si pentru dezvoltarea unei cariere de succes.

In timp ce Arina este inscrisa in programul A-levels la d’Overbroeck’s College din Oxford, fratele ei Daniel a absolvit cu succes programul International Baccalaureate la Bromsgrove School, a fost acceptat si va incepe in curand cursurile la Oxford University. Mama lor ne povesteste motivele pentru care a ales aceasta cale si impresiile despre educatia primita in Marea Britanie. 
 




1. Trimiterea copilului la studiu in afara tarii este o miscare curajoasa, cum ati decis sa o faceti?
Pentru noi a fost un pic diferit, primul act de curaj a fost cand am decis sa studieze de la varsta de 5 ani intr-un alt sistem decat cel romanesc. Pot sa va spun ca la acel moment am avut o adevarata lupta interioara; eu si sotul meu suntem educati 100% in sistemul de invatamant romanesc si tot timpul aveam tendinta de a compara. Exista diferente mari de abordare nu numai in anii de inceput, ci  pe toata durata procesului de educatie.
Decizia de a-si continua studiile in afara tarii a venit la pachet cu un alt act de curaj din partea noastra sau mai bine zis din punctul nostru de vedere - cazarea  in sistem de internat -  clar ca si acest lucru face parte tot din procesul de educatie.
Aici ajutorul dat de dumneavoastra a fost pentru noi extrem de important. Atat Daniel, cat si Arina, nu aveau probleme deoarece scoala cumva ii pregateste sa fie independenti, curajosi  si foarte siguri si increzatori in ei. Dar noi ca parinti aveam emotii: ce vor face, cum se vor descurca, daca nu vor studia ? Daca nu vor manca?  Daca mediul ii va afecta? Aveam foarte multe temeri. 
Acum suntem extrem de bucurosi ca am avut curaj!
 
2. Liceele din strainatate au modele de functionare complet diferite fata de cele pe care le cunoastem, care sunt avantajele si care sunt dezavantajele?
Modelele de functionare sunt diferite, procesul de invatare este destul de aplicat. Un avantaj enorm pentru copiii care isi au definite inclinatiile, faptul ca interviurile sunt sustinute cu profesorii de la scolile respective, specializatii in analiza de aptitudini fac ca procesul de invatare sa isi gaseasca continuitatea in activitatea viitoare pentru care copilul chiar are inclinatii.
Daniel a aplicat pentru completarea studiilor in sistem A-level, in scoala profesorii au considerat ca pentru profilul lui este mai bine sa studieze in sistem IB , inclinatiile lui fiind clar spre stiinte, abordarea a fost mult mai corecta, acest lucru s-a vazut in cursurile universitare pe care si le-a ales si a scos la iveala o inclinatie nativa catre cercetare.
Acelasi lucru s-a intamplat cu Arina a carei inclinatie catre Arta nu era o optiune care sa faca parte din alegerile noastre ca parinti.
Ca dezavantaj, dar doar din punctul nostru de vedere, perspectiva ramanerii in afara, faptul ca se  formeaza profesional intr-o alta filozofie de viata poate reprezenta un motiv de integrare greoaie la intoarcerea in tara. 
 
3. Sanatatea fizica si psihica a copilului este preocuparea oricarui parinte. Cum va asigurati, de la distanta, ca este sanatos din toate punctele de vedere?
Pe toata perioada (incluzand week-end-urile) exista un sistem de comunicare cu scoala foarte bine pus la punct. In plus, in sistemul de invatamant exista persoane calificate pe diferite domenii care stau de vorba cu copiii, ii urmaresc si ne informeaza  imediat ce simt o schimbare.
Poate ca, uneori, in discutiile telefonice sau video cu noi, copiii incearca sa ascunda anumite trairi sau stari,  dar existenta in jurul lor a pedagogului, a tutorelui, a coordonatorului de studiu precum si a profesorilor usureaza destul de mult  ”controlul”,  pentru ca nu il pot numi altfel, parintelui asupra copilului!
 
4. Care au fost cele mai mari indoieli si incertitudini ale dvs. atunci cand ati luat decizia de a-l trimite la studii in strainatate?
In cazul nostru a fost mutarea in sistem de internat. Cum va spuneam, ne faceam griji in legatura cu sanatatea lor fizica si sufleteasca. Ne temeam ca nu vor manca la timp, ca nu vor manca ce trebuie, ca le va fi dor de noi si de casa. 
 
5. Procesul de selectie si inscriere la liceul din strainatate este complex, cum v-ati informat si ce aspecte ati urmarit? Pentru noi a fost foarte simplu, v-am avut pe dumneavoastra!
Informatiile pe care ni le-ati pus la dispozitie, organizarea interviurilor si tot procesul de inscriere pe care le-ati coordonat a reprezentat pentru noi un real ajutor si, sincer, ne-a adus o mare liniste, pentru ca mergeam pe un drum alaturi de profesionisti in domeniu. 
Noi nu am putut vizita scolile inainte sa trimitem copiii, totul s-a intamplat in perioada pandemiei Covid-19. Dar impreuna cu dumneavoastra am facut cele mai bune alegeri. 
 
6. Cum a reactionat copilul la noul mediu si stil de viata?
Atat Daniel, cat si Arina, au avut o trecere extrem de lina, organizarea care a stat la baza procesului de tranzitie a facut ca integrarea lor in noul mod de viata, insemnand internat, colegi noi, profesori noi  sa para o normalitate.
Saptamana  pregatitoare dinaintea inceperii scolii ajuta foarte mult procesul de integrare si cunoastere a noului mediu. 
Copiii nostri au invatat in strainatate si in perioada pandemiei. Si daca altor copii le-a lipsit socializarea in aceasta perioada, ai nostri au stat impreuna cu ceialalti colegi de la internat ai au trecut mai usor peste tot. 
Totodata, si noi ca parinti, prin faptul ca dumneavoastra ne-ati pus in contact cu alti parinti si am putut vorbi cu ei, ne-am dat seama ca aveam aproximativ aceleasi trairi si temeri. In final am realizat ca totul se intampla in mod controlat, protejat si sigur.  
 
7. Ce se intampla daca copilul are un plan alimentar special, are dificultati de invatare sau alte cerinte specifice similare?
Din acest punct de vedere, cel putin la colegiile alese de Daniel si Arina lucrurile au stat foarte bine. Dupa procesul de admitere incepe o  comunicare detaliata cu scoala legata in mod special de alimentatie si sanatate. Chiar se pune un mare accent pe acest lucru. De asemenea, exista persoane specializate desemnate de scoala care se ocupa in cazuri speciale de copii. Acestia din urma intra intr-un proces de integrare fara sa realizeze ca asta se intampla. Ei nu simt nici un fel de disconfort, totul se intampla firesc, totul face parte din noua lor viata.
 
8. Ne puteti impartasi situatia dvs. reala din perioada adaptarii la noua viata pe care o aduce educatia in strainatate?
Noua ne-a fost teama ca le va fi greu copiilor, dar mai greu ne-a fost noua. Ei au mers intr-un sistem pe care il stiau deja, pentru ca amandoi vin dintr-o scoala internationala, au avut colegi din toata lumea si profesori nativi. Singura diferenta a fost ca nu mai erau acasa. Complicat a fost si din cauza restrictiilor de calatorie din pandemie. 
 
9. Ce le-ati spune parintilor indecisi?
Sa nu ezite. Decizia de a trimite copiii sa studieze in strainatate, intr-un sistem care deschide mintile copiilor, le largeste orizontul si le deschide ochii catre alte culturi si filosofii de viata, dar mai ales le da ocazia sa aplice ce au invatat in scoala, este cea mai buna investitie pe care o pot face pentru viitorul copiilor lor, o sansa unica. Increderea in sine pe care o castiga ii trimite in viata pregatiti !

Reprezentanti ai Bromsgrove School si D'overbrookes college, pe langa alte 12 scoli de elita din UK Austria si Elvetia, te asteapta pentru intalniri individuale pe 24 septembrie la Radisson Blu Hotel in Bucuresti!

Inregistreaza-te gratuit in avans ca sa nu stai la coada in ziua evenimentului!
 
 
Distribuie
Acest website foloseste „cookies“. Folosind acest website acceptati urmatoarele Politici de confidentialitate a datelor si Politicile de Cookies. Afla mai multe despre „cookies“.          Setari      Accept     
Setari cookies
Folosim "cookies" pentru a iti oferi cea mai buna experienta posibila pe website. De aici iti poti activa sau dezactiva cookies-urile pe care acest website le foloseste.
ObligatoriuAcestea inregistreaza date necesare folosirii cat mai bune a website-ului, cum ar fi inregistrarea pentru Politicile de Cookies.
StatisticAcestea inregistreaza data statistice ale vizitatorului, ex., date folosite de catre Google Analytics pentru optimizarea transferului de date, recunoasterea vizitatorului si altele.
ReclameFolosite pentru a rula campanii Google, Facebook, etc., folosite pentru a urmari utilizatorii din campaniile publicitare.
Opreste cookies